ژرفاب… اولین گنج مرا بردی

وقتی که همه نمی تونیم توی زندگی واقعی بپریم توی آب و در اعماق و ژرفای آب دریاهای آزاد دنبال دنیای جدیدی بگردیم، می تونیم تجربه این حس و حال دوست داشتنی رو در بازی های رومیزی بازسازی کنیم،شیریجه بزنیم، زیرابی بریم و گنج های پنهان زیر آب رو پیدا کنیم، مثل شیرجه زدن در بازی رومیزی ژرفاب و پیدا کردن گنج ها در دنیای بردگیم ها

زیر آبی یا زیرابی؛ مسئله این است…

در بازی رومیزی ژرفاب ما با آدمی در درون خودمون روبرو خواهیم شد که شاید پیش از این کمتر میشناختیم ، با طمع های فراوان، حرص و آز برای یافتن گنج های با ارزش تر.

ژرفاب بازی پیچیده ای نیست اما رفتارهای ما میتونه بازی رو برای دیگران و حتی خودمون پیچیده تر کنه، اینجا ما در یک موقعیت خاص منبع اکسیژن یکسانی با رقیبان خود داریم که هر لحظه ممکن هست اونها پشت ما رو خالی کنن و بعد از اینکه زیر آب رفتن، زیرابی هم برن و سعی کنن خودشون برنده بازی باشن.

ما باید به سمت عمق آب بریم تا در سطح های پایین تر آب گنج های با ارزش تری پیدا کنیم و صندوقچه های بهتر رو برای بردن به دست بیاریم اما این اتفاق زمانی سخت میشه که اکسیژن ما رو به پایان باشه و بازیکن های دیگه با ریسک های متفاوت نسبت به دیگر بازیکن ها، اکسیژن همه ی بازیکن ها رو تموم کنن.

هر چی وسایل بیشتری در دست ما باشه مصرف اکسیژن بالاتر میره و حرکت بازیکن ها نیز کندتر میشه. در نتیجه برگشتن به زیردریایی سخت و سخت تر از قبل میشه؛ این ریسک بالا در رفتن به اعماق آب سه بار توسط بازیکن ها انجام میشه تا در نهایت گنج های بیشتر و با ارزش تر برنده بازی رو مشخص کنه.

بازی ژرفاب از کجا اومد؟

سال ۹۶ زمانی که ما وارد مسیر تولید بازی های رومیزی شدیم، بازی ژرفاب به عنوان یکی از سه محصول اولیه ما انتخاب شد، یک پارتی گیم (Party Game) جذاب و دوست داشتنی که برگردانی از بازی جذاب Deep Sea Advanture بود که توسط دو طراح ژاپنی Jun Sasaki و Guru Sasaki خلق شده بود. یک بازی جمع و جور و سریع که هیجان بالایی داشت و ریسک پذیری و طمع آدم ها رو قلقلک می داد.

تیم بازطراحی بابرکا فعال شد و بازی در مرحله اول شکل و شمایل جدیدی به خود گرفت، یک تصویرسازی و آرت متفاوت روی بازی سوار شد تا بازی از لحاظ بصری جذاب تر و قابل لمس تر باشه و تولید بازی در کنار محصولات بردگیمی دیگر ما کوه نور و گوهرنشان شروع شد تا یک محصول متفاوت در سبد کالاهای بابرکا وجود داشته باشه، بازی که ۲ تا ۶ نفر میتونستن انجامش بدن و زمانی در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشید و مناسب برای مهمانی ها و جمع هایی بود که به بازی های پر هیجان علاقه داشتن.

ژرفاب یک بازی مبتنی بر ریسک پذیری محسوب میشد، که شما در اون با چالش هایی از طرف خودتون و رقبا روبرو میشید، چالش پیش رفتن یا عقب نشستن، چالش برداشتن گنج های بیشتر و طمع کردن یا منطقی بازی کردن و محتاط بودن، تصمیم هایی که میتونه شما رو به برد نزدیک کنه یا به باختن و غرق شدن.

همین چالش ها باعث شد ما ژرفاب رو تولید کنیم و برای ما و همراهان بابرکا دوست داشتنی باشه.

نسخه جدید بازی ژرفاب چه تغییراتی داشته؟

بازی ژرفاب در سال ۹۷ تولید شد و تیراژ اولیه اون خیلی زودتر از چیزی که انتظار داشتیم به پایان رسید و ما تصمیم گرفتیم ایرادات و مشکلات بازی رو در نسخه جدید بازی با ایجاد تغییراتی رفع کنیم.

در سری جدید بازی ژرفاب مثل بقیه بازی های رومیزی بابرکا ابعاد جعبه‎هامون رو مربعی کردیم و سایز جعبه ژرفاب هم از مستطیل به مربع تغییر کرد. اینسرت یا مقسم بازی رو بهبود دادیم و با طراحی و تصویر سازی میکاییل براتی گنج ها و جعبه بازی رو جذاب تر از قبل کردیم تا زیبایی های بصری این دریای عمیق بیش از پیش باشه و چشم نوازی تصویر سازی که یکی از بخش های مهم در بازی های رومیزی هست بیش تر از قبل نمایان باشه.

چاپ قطعات صندوقچه شفاف تر از نسخه قبل هست و کیفیت و قوام این قطعات (تایل های بازی) بسیار بیشتر شده و مقاوت بالاتری پیدا کرده است. رنگ بندی و کیفیت بصری بازی از نسخه قبلی بالاتر رفته و سعی کردیم از بهترین مواد اولیه موجود در بازی استفاده کنیم.

زیر دریایی بازی رو مینیمال تر و ساده تر کردیم تا دیدن اعداد در اون راحت تر از قبل باشه و روال بازی سریع تر طی بشه، همچنین مهره های بازی رو مقاوم تر و بزرگ تر کردیم تا در انجام بازی حس و حال بهتری ایجاد کنیم. تاس بازی رو از نارنجی به سفید تغییر دادیم و کیفیت تاس های بازی رو بهتر کردیم. دفترچه بازی تکمیل تر از قبل هست و سوالات کلیدی در انتهای اون جواب داده شده تا ابهامی در بازی ایجاد نشه.

بازی رومیزی ژرفاب معطوف و محدود به رده سنی خاصی و گروه مشخصی نیست و همه ی ما از دوستانی که کنار هم جمع شدیم تا اعضای یک خانواده، میتونیم در نقش یک غواص ماجراجو و اهل ریسک دل به دریا بزنیم و دنبال طلای ناب، بادمجون یا الماس هزار قیراطی بگردیم ولی باید نفسمونو توی سینه حبس کنیم چون اکسیژن کمی داریم و رقبا در کمین هستن. یک منبع مشترک بین بازیکن ها و یک رقابت هیجان انگیز و پر از التهاب.

امیدواریم که تجربه لذت بخشی از بازی کردن، بازی رومیزی ژرفاب برای شما رقم بخوره و حس و حال عالی و پر از شادی از کنار هم بودن ، با هم تفریح کردن و با هم زیستن رو تجربه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *